Η
τρίτη θεανθρώπινη αρετή [μετά την πίστη και τη νηστεία] είναι η
θεανθρώπινη αρετή της αγάπης. Η αγάπη αυτή δεν έχει όρια, δεν ερωτά:
ποιος είναι άξιος και ποιος δεν είναι; αλλ’ αγαπά τους πάντες: αγαπά
φίλους και εχθρούς, αγαπά αμαρτωλούς και κακούργους, δεν αγαπά όμως τις
αμαρτίες τους και τα εγκλήματά τους, ευλογεί εκείνους που καταριούνται
και ως ήλιος φωτίζει και τους πονηρούς και του αγαθούς (Ματθ. 5,
45-46). […] Η αγάπη του Χριστού είναι πάντοτε παναγάπη.
Εάν
είσαι του Χριστού, ταπείνωσε τον εαυτό σου μέχρι του σκώληκος: σάρκωσε
τον εαυτό σου στον πόνο του κάθε πονεμένου, στη θλίψη του κάθε
θλιμμένου, στο πάθος του κάθε βασανισμένου, στο άλγος του κάθε ζώου και
πουλιού.
Κοιτάζοντας
από τον ουρανό, τι είναι εκείνο που διακρίνουμε περισσότερο πάνω στη
γη; Όχι τα βουνά ούτε οι θάλασσες ούτε οι πόλεις ούτε οι ουρανοξύστες.
Είναι ο άνθρωπος. Διότι η θεοειδής ψυχή του ανθρώπου είναι ένας ήλιος
επί της γης. Όσοι είναι οι άνθρωποι, τόσοι είναι οι ήλιοι επί της γης.
Και καθένας απ’ αυτούς τους ήλιους είναι ορατός από τον ουρανό.
Αγαπημένο θαύμα του Θεού! Η μικρούτσικη γη, ένα αστεράκι από τα πιο
μικρά, να χωράει δισεκατομμύρια ήλιους! Μέσα από το χωματένιο σώμα του
ανθρώπου λάμπει ο ήλιος! Ο άνθρωπος! Ένας μικρός θεός μέσα στη λάσπη.
Είναι
ευαγγέλιο, παναληθινό ευαγγέλιο –όχι δικό μου, αλλά των αγίων του
Θεού– ότι ο άνθρωπος είναι ένα μεγάλο μυστήριο, ιερό μυστήριο του Θεού.
Τόσο μεγάλο και τόσο ιερό, ώστε ο ίδιος ο Θεός έγινε άνθρωπος για να
μας ερμηνεύσει όλο το βάθος του ανθρώπινου μυστηρίου. Η αλήθεια του
ευαγγελίου, η παναλήθεια, είναι ότι ο Θεός έγινε άνθρωπος για να κάμει
τον άνθρωπο θεό κατά χάριν. […] Κατ’ ουσίαν, ο αγώνας για το Θεάνθρωπο
είναι αγώνας για τον άνθρωπο.
Κάτω
από το πρίσμα της ευαγγελικής και ιεράς παραδόσεως είναι
αντιευαγγελική και αντίχριστη φρικαλεότητα να φονεύεται ο αμαρτωλός
λόγω της αμαρτίας. Εν προκειμένω καμία ιερά εξέτασις δε μπορεί να
ανακηρυχθεί ιερά. Σε τελευταία ανάλυση, όλοι οι ουμανισμοί φονεύουν τον
αμαρτωλό λόγω της αμαρτίας, εξοντώνουν τον άνθρωπο μαζί με την αμαρτία
του. Διότι δεν θέλουν το Θεάνθρωπο, ο Οποίος είναι η μόνη σωτηρία του
ανθρώπου και από την αμαρτία και από το θάνατο και από το διάβολο.
Εκείνος
που δεν είναι υπέρ του Θεανθρώπου είναι ως εκ τούτου κατά του
ανθρώπου, και είναι ως εκ τούτου δολοφόνος του ανθρώπου, και ακόμη
είναι ως εκ τούτου και αυτόχειρας. […] Μεταχειριζόμενος κατ’ αυτό τον
τρόπο τον αμαρτωλό, ο ουμανιστικός άνθρωπος αναπόφευκτα αυτοκτονεί:
φονεύει την ίδια την ψυχή του, παραδίδει τον εαυτό του στην κόλαση, σε
αιώνια συναναστροφή με το διάβολο, αυτόν τον έκπαλαι «ανθρωποκτόνο»
(κατά Ιωάννην 8, 44).
[Από το εξαιρετικό βιβλίο του Άνθρωπος και Θεάνθρωπος, εκδόσεις Αστήρ]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου